English עִבְרִית
English עִבְרִית
English עִבְרִית
2

האקדמיה הישראלית ללמידה חברתית רגשית-השתלמויות בחדרי מורים ולצוותי חינוך בלתי פורמלי 

 

מחקרים מוכיחים שכאשר בית ספר/ מקום חינוכי, מאמץ תכנית של למידה חברתית-רגשית, האקלים בתוך מערכת החינוך משתפר באופן משמעותי.  יש ירידה בתופעות של אלימות מילולית ופיזית, יותר שיתוף פעולה, יותר חיבור בין הצוות והתלמידים/חניכים ועלייה משמעותית ברמת האושר של התלמידים והצוות במקום החינוך. מעבר לזה, יש קפיצה של 11 אחוזים ברמת ההישגיות בלמידה.

השתלמויות לאנשי הוראה וחינוך

בנושא של: "המעבר ממפעל להישגים לבית ספר להעצמת הנפש"

 

אני מאמין: מטרת בית הספר היא העצמת נפש התלמיד. נפש התלמיד זקוקה לסיפוק של צרכים בסיסיים של חיבור, מסוגלות, משמעות והנאה (חממ"ה)

חזון: בתי ספר מתמקדים על העצמת נפש התלמיד כמטרה מהותית. אמצעי למידה וכלים פדגוגים הם כלים המובילים להעצמת נפש התלמיד.

מטרות: 1. לפתח מודעות בית ספרית לחוויות של סיפוק צרכי הנפש.

2.לפתח את כוחות הצוות כדי ליצר מערכת הנותנת מענה לצרכים הנפשיים שלהם ושל כל תלמיד.

  1. ללמד כישורים המאפשרים למורים ללמד חומר בשיטה שמעצימה את כוחות הנפש של התלמידים.

יעדים:

  1. עיצוב מסגרת בעבודה המאפשרת לכל איש צוות להביט את נקודות החוזק שלו.
  2. עיצוב מסגרת בעבודה המאפשרת לכל איש צוות להלביש את נקודות החוזק שלו.
  3. עיצוב מסגרת לימודית המאפשרת ללמידה לתפקד ככלי טיפולי המחזק את נפש התלמיד.
  4. עיצוב מסגרת לימודית המובילה לעלייה בהישגיות.