English עִבְרִית
English עִבְרִית
English עִבְרִית
1

תכנית מג"ן לנוער וצעירים

אני מאמין: האדם נולד במהותו כשילוב בין רוחניות וטבעיות.  נפש הטבעית של האדם מסתגלת לטבע על פי החוקים של בוררות טבעית.  נפש הרוחנית מתעלה על בוררות טבעית ומכוונת את האדם ליעד שהוא מעבר למגבלות של המציאות הפיזית האגוצנטרית.

חזון: שילוב מיטבי של בני נוער בסיכון בחברה הישראלית, תוך העצמת הנפש וחיזוק העצמי, חיזוק השייכות העדתית, ציונית ע"י עיסוק ב3 תחומים מרכזיים באדם- מוח, גוף ונפש.

מטרות:

  1. לפתח מודעות פנימית לכוחות הטבעיים והרוחניים בתוך כל פרט.
  2. לפתח את כוחות הפרט להכיר את הכוחות הטבעיים והרוחניים של הזולת.
  3. ללמד כישורים המאפשרים הפעלת הכוחות החיוביים בשתי נפשות האדם.

ללמד כישורים על מנת שהפרט יבחר את דרכו

  על פי תובנות היסודות המתוארים ב1-3.

יעדים:

  1. העצמת נקודות החוזק של התלמיד וטיפוחם, חיזוק הדימוי העצמי.
  2. חיזוק יכולות הלמידה והשתלבות מבחינה לימודית.
  3. חיזוק הביטחון הכלכלי
  4. חיזוק השייכות העדתית וחיבור לשורשים.

תכנית מג"ן ממשיכה ופותחת את שנת הפעילות השלישית כתכנית דגל בלמידה חברתית רגשית במערכת החינוך הישראלית.  התכנית מיועדת לנערים/ות  מכיתות ז עד יב הזקוקים למענה חברתי-רגשי מעבר ליכולת של בית הספר הפורמלי לספק. חניכי מג"ן מקבלים חוויה המשלבת את התחומים של מוח, גוף ונפש והדרכה אינטנסיבית כדי לתפקד בצורה מיטבית בתוך ומחוץ לבית הספר.

מרכיבי התכנית:

  1. מפגשים פרטניים עם מדריך מג"ן, איש מקצוע בחינוך הלא פורמלי שמקבל הדרכה צמודה מד"ר שמחה צ'סנר, פסיכולוג קליני ומייסד התוכנית בשיטה ההוליסטית לנוער.
  2.  קשר בין מדריכי מג"ן והצוות החינוכי והטיפולי של בית הספר כדי לתגבר את תפקודו של התלמיד במסגרת הלימודית.
  3. מפגשים קבוצתיים בנושא של  "גיבוש זהות". החניך משתתף בסדרה של מפגשים בהם הוא נחשף למודלים לחיקוי ותובנות כלפי פיתוח זהות אישית בריאה ויציבה.
  4.  גילוי ופיתוח של נקודת חוזקה של החניך.  החניך מגלה עם המדריך תחום חוזקה ומקבל הדרכה, העשרה ותרגול בפיתוח התחום דרך מפגשים שבועיים עם מומחים באותו תחום.  נכון לעכשיו תחומי חוזקה שבהם משתתפים חניכי מג"ן השנה וישתתפו השנה

כוללים ספורט-כדוררגל, אתלטיקה קלה ורכיבת אופני שטח, פיתוח מיומנויות בישול, ריקוד ואומנות.

  1.  פיתוח הזדמנויות לתעסוקה ועבודה הוגנת- דרך שותפות עם בעלי עסקים באזור  מעלה אדומים תלמידי מג"ן מעל גיל 16 מקבלים עבודה כדי לעזור במימון כלכלי, בתנאים סבירים שאינם פוגעים ביכולתם לתפקד כתלמידים.  בנוסף, חניכי מג"ן משתתפים בימי עיון וסדנאות בנושא של כישורים חיוניים להצליח בעבודה ובניהול פיננסי.

בשנה האחרונה, מג"ן יזם מסעדה חברתית ומכירת אוכל באירועים ציבוריים כדי לממן את פעילות התוכנית ולאפשר לחניכים להרוויח משכורת כשהם לומדים את היסודות של ניהול עסקים.

6.מנהיגות צעירה- חניכי מג"ן בכיתות יא'-יב' במערך ההדרכה של התכנית על ידי ליווי קבוצתי של הקבוצות בגילאי החטיבה תוך עבודה משותפת עם העובדי חינוך- טיפול של התכנית.

7.מג"ן לבוגרים- אנו במג"ן ממשיכים ללוות את החניכים גם במכינות וגם בשירות הצבאי לאחריו, ובשלב המכינות אנו מעניקים מלגות חודשיות לבוגרי התכנית לכל תקופת הלימודים.

  1. סדנאות הכשרה להוריהם של החניכים והדרכה משפחתית למשפחות במצוקה, עולים חדשים, מהגרים וכו.
  2. ד"ר צ'סנר וצוות מג"ן מעבירים סדנאות והשתלמויות בנושא של למידה חברתית-רגשית בשיטת מג"ן לצוותי בתי ספר לפי הזמנת המנהל.

הייחודיות של מג"ן                                                                                                                                                            מג"ן היא תכנית הוליסטית שלא רק מעניקה מענה לילד כיחיד אלא מספקת שירות לסביבה האקולוגית של קהילת בית הספר.              תכנית מג"ן נותנת מענה למורים, הורים וילדים לעבוד בשפה משותפת כדי להעצים את נפש התלמיד ודרך הנפש להוביל להישגיות ומצוינות במקום סיכון.
כל הפעילויות של מג"ן תחת הפיקוח המקצועי של ד"ר שמחה צ'סנר, פסיכולוג קליני ומייסד התכנית.